Dersin Adı | Avrupa Birliği'nde Yönetişim |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
PSIR 438 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 6 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Dersin amacı, kurumlar içi ve kurumlar arası güç ilişkileri gibi AB yönetişimi ile ilgili tartışmalar ile birlikte AB’nin meşruiyeti ve performansını incelemektir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders sırasıyla altı farklı beceri kazandırmayı amaçlamaktadır: (1) Temel entegrasyon/yönetişim teorilerine genel bir bakış; (2) Ana kurumların organizasyon, yapı ve işlevlerinin temel özelliklerinin bir sunumu; (3) Kurumlar içindeki ve kurumlar arasındaki güç ilişkileriyle ilgili temel tartışmalara giriş; (4) Meşru yönetimin üç boyutuna genel bir bakış: sosyal meşruiyet, girdi meşruiyeti ve çıktı meşruiyeti; (5) Çıktı/performans boyutuna özel bir odaklanma: Çeşitli politika alanlarındaki ana başarılar ve eksiklikler nelerdir? (5) Okuma ve sunum becerileri çalışması. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Avrupa Birliği'nde Yönetişim | |
2 | Avrupa Entegrasyonu ve Yönetişim Teorileri | Theories of European Integration: https://www.civitas.org.uk/content/files/OS.16-Theories.pdf History of the EU: https://europa.eu/european-union/about-eu/history_en |
3 | AB Entegrasyonu/Yönetişimi Teorileri Örneklemeleri | Moravcsik. A. (1991) Negotiating the Single European Act: National Interests and Conventional Statecraft in the European Community, International Organization 45(1), pp. 19-56. *Christiansen, T. (2002) The role of supranational actors in EU treaty reform, Journal of European Public Policy, 9:1, 33-53, DOI: 10.1080/13501760110104163. *Schimmelfennig (2009) Entrapped Again: The Way to EU Membership Negotiations with Turkey, International Politics 46(4), DOI: 10.1057/ip.2009.5 |
4 | Konsey | Tömmel, I. (2017) The standing president of the European Council: intergovernmental or supranational leadership? Journal of European Integration, 39:2, 175-189,DOI: 10.1080/07036337.2016.1277717. *Joachim Schild (2020) The myth of German hegemony in the euro area revisited, West European Politics, 43:5, 1072-1094, DOI: 10.1080/01402382.2019.1625013 |
5 | Avrupa Komisyonu | Nugent, N. and Rhinard, M. (2016) Is the European Commission really in decline? JCMS 54(5): 1199-1215. Bürgin, A. (2018) Intra‐ and Inter‐Institutional Leadership of the European Commission President: An Assessment of Juncker's Organizational Reforms, JCMS 56(4): 837-853. Bürgin, A. (2020) Modernization of Environmental Reporting as a Tool to Improve the European Commission's Regulatory Monitoring Capacity, JCMS https://doi.org/10.1111/jcms.13093 |
6 | Hukuk Sistemi ve Adalet Divanı | Michael Blauberger & Dorte Sindbjerg Martinsen (2020) The Court of Justice in times of politicisation: ‘law as a mask and shield’ revisited, Journal of European Public Policy, 27:3, 382-399, DOI: 10.1080/13501763.2020.1712460. Stone Sweet, A. (2010) The European Court of Justice and Judicalization of EU Governance, Living Reviews in European Governance, Vol. 5, (2010), No. 2, http://www.europeangovernance-livingreviews.org/Articles/lreg-2010-2/ |
7 | Avrupa Parlamentosu | Katharina L. Meissner & Magnus G. Schoeller (2019) Rising despite the polycrisis? The European Parliament’s strategies of self-empowerment after Lisbon, Journal of European Public Policy, 26:7, 1075-1093, DOI: 10.1080/13501763.2019.1619187. Bürgin, A. (2019) The implications of the better regulation agenda for the European Parliament’s inter- and intra-institutional power relations, Journal of European Integration, 41:2, 187-202, DOI: 10.1080/07036337.2019.1572134 |
8 | AB yönetişimi ne kadar başarılı/meşru? | Marsh, M. and S. Mikhaylov (2010) European Parliament elections and EU governance, Living Reviews in European Governance 5(4), http://europeangovernance-livingreviews.org/Articles/lreg-2010-4. Heidbreder, E.G. (2012) Civil Society Participation in Eu Governance, Living Reviews in European Governance, Vol. 7, (2012), No. 2, http://www.livingreviews.org/lreg-2012-2. Key European Union achievements and tangible benefits: https://european-union.europa.eu/priorities-and-actions/achievements_en |
9 | Demokratik standartların destekleyicisi olarak AB | Tanja A. Börzel & Frank Schimmelfennig (2017) Coming together or drifting apart? The EU’s political integration capacity in Eastern Europe, Journal of European Public Policy, 24:2, 278-296, DOI: 10.1080/13501763.2016.1265574 |
10 | AB'nin uluslararası iklim diplomasisindeki rolü | Charles F. Parker, Christer Karlsson & Mattias Hjerpe (2017) Assessing the European Union’s global climate change leadership: from Copenhagen to the Paris Agreement, Journal of European Integration, 39:2, 239-252, DOI: 10.1080/07036337.2016.1275608 |
11 | AB'nin performansı: AB kurumları içinden görüşler | |
12 | Sunumlar | |
13 | Sunumlar | |
14 | Sunumlar ve Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
15 | Final Sınavı Öncesi Gözden Geçirme ve Dönemin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Simon Bulmer, Owen Parker, Ian Bache, Stephen George, and Charlotte Burns (2020) Politics in the European Union, Oxford University Press. *Tüm kaynaklar üniversitemiz kütüphanesinde veya açık kaynak olarak erişilebilir durumdadır veya Blackboard sistemi aracılığıyla öğrencilerimizle paylaşılmaktadır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 30 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 3 | 70 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 1 | 30 |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 3 | 30 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 20 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 1 | 20 | |
Proje | 1 | 22 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | 1 | 25 | |
Toplam | 165 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | X | ||||
2 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarına katkı sağlayan diğer disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahiptir ve bu disiplinlerden yararlanır. | |||||
3 | Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt eder ve ilişkileri değerlendirir. | X | ||||
4 | Bölgesel ve küresel sorunları tanımlar ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | ||||
5 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |||||
6 | Alan ile ilgili konularda diğer kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin önerilerini yazılı ve sözlü aktarır. | |||||
7 | Ulusal ve uluslararası siyasetin aktörleri ve kurumları arasındaki ilişkilerde görülen tarihi süreklilik ve değişiklikleri tespit eder. | X | ||||
8 | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanlarıyla ilgili kavram, kuram ve gelişmeleri bilimsel yöntemlerle inceler. | |||||
9 | Bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alır. | X | ||||
10 | Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak siyaset bilimi ve uluslararası ilişkilerle ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Protfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest